به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان)، حسین ده محسنی فرد عنوان کرد: این تفاهم نامه با توجه به شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامتی ارباب رجوع و همچنین کاهش مراجعه آنان به اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از طریق برون سپاری خدمات قابل واگذاری در دفاتر پیشخوان دولت منعقد شد.
وی در رابطه با خدمات واگذار شده به این دفاترعنوان کرد: تعداد 12 مورد خدمات این اداره کل به دفاتر پیشخوان واگذار شده که از مهم ترین آنها می توان به انجام مراحل مرتبط با ارتقاء و صدور پروانه اشتغال به کار کاردانی و مهندسی ساختمان و واگذاری واحد های ساخته شده به عموم مردم اشاره نمود.
ده محسنی در ادامه بیان کرد: همچنین بررسی و پاسخ استعلام و درخواست های تشخیص نوعیت زمین، واگذاری زمین به عموم مردم و انجام مراحل مرتبط با پرداخت یارانه تسهیلات مسکن اقشار ویژه به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است.
وی یادآور شد: انجام مراحل مرتبط با استعلام وام مسکن یکم بدون سپرده، استعلام وام ساخت، تمدید معرفی مجدد جهت دریافت وام ساخت و وام ودیعه اسکان موقت از جمله موارد مطروحه در توافقنامه است.
ده محسنی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم که با این برونسپاری بتوانیم مشکلات عدیدهای که برای شهروندان در این راستا به وجود می آمد را برطرف و گامی در راستای تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی برداریم.